دیابت و رژیم کتو

دیابت و رژیم کتو
رژیم کتوژنیک در کنترل قند خون مفید است، به طوری که باعث کاهش قند خون ناشتا، هموگلوبین A1c و تری گلیسیرید؛ همچنین باعث کاهش وزن و دور کمر، اما افزایش کلسترول، LDL و HDL در افراد دیابتی می شود.   آیا رژیم کتوژنیک به افراد دیابتیک کمک می‌کند؟ افراد دیابتی که این رژیم را دنبال می‌کنند گزارش کردند که نیازشان به انسولین کاهش پیدا کرده است زیرا برنامه غذایی پرچرب …
ادامه مطلب

طرز تهیه میلک شیک شکلاتی

طرز تهیه میلک شیک شکلاتی
اگر شما فردی عاشق اسموتی هستید که می خواهید رژیم غذایی کتوژنیک را امتحان کنید، ناامید نشوید، هنوز هم گزینه های زیادی وجود دارد و شما فقط نیاز به تنظیم انتظارات تان از طعم ها دارید.
ادامه مطلب

تثبیت وزن پس از لاغری

تثبیت وزن پس از لاغری
تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک مهم است. پریتزکر می‌گوید: «ما واقعاً مطمئن نیستیم که در صورت وجود یک حالت طولانی‌مدت کتوز (به عنوان مثال، سال‌ها و سال‌ها) چه نوع عوارض سلامتی ممکن است ایجاد شود. همچنین نگرانی‌های ویژه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع ۱ و افرادی که انسولین مصرف می‌کنند وجود دارد که ممکن است رژیم‌های کتو طولانی مدت نیز روی آن‌ها اثر منفی داشته باشد».
ادامه مطلب

مزایای روغن ام سی تی در رژیم کتو

مزایای روغن ام سی تی در رژیم کتو
تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط ​​برای سلامتی فوایدی دارند. برای شروع اسیدهای چرب موجود در آنها با کاهش چربی بدن، افزایش سیری و بهبود بالقوه محیط روده باعث کاهش وزن می شوند، همچنین MCT ها به عنوان منبع انرژی با رشد باکتری ها مبارزه می کنند، از قلب محافظت کرده و در مدیریت دیابت، آلزایمر، صرع و اوتیس کمک می کنند.
ادامه مطلب

پیتزا آسون کتویی

پیتزا آسون کتویی
650 گرم کلم 1/2 پیمانه پنیررنده شده (موزارلا، پارمزان و ...) 1/3 پیمانه پنیر نرم  1عدد تخم مرغ چاشنی ایتالیایی و نمک و فلفل به میزان لازم 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون 1 حبه سیر رنده شده 100 گرم اسفناج سس پستو و مارینارا و مرغ پخته برای تاپینگ برگ ریحان برای تزئین
ادامه مطلب

چیت کردن چیست؟

چیت کردن چیست؟
"روز تقلب" در اغلب رژیمهای غذایی لاغری وجود دارد و رژیم غذایی کتوژنیک نیز از این قاعده مستثنی نیست.    روز‌ها‌ی تقلب در رژیم کتوژنیک، ممکن است تلاش‌ها‌ی شما را به باد دهند اما در بعضی شرایط، می‌توانند برای شما مفید باشند. مفهوم "روز تقلب" در رژیم کتوژنیک، بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد، زیرا شما اکنون به کاهش مصرف کربوهیدرات تا حد 20گرم و افزایش مصرف چربی به عنوان …
ادامه مطلب

عوارض رژیم کتو

عوارض رژیم کتو
برای کم‌کردن شانس بروز عوارض می‌بایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدرات‌ها به بدن، چند هفته‌ای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. این استراتژی باعث می‌شود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود می‌بایست به سوزاندن چربی‌ها روی بیاورد.
ادامه مطلب

در کتو میوه بخوریم؟

در کتو میوه بخوریم؟
اولین چیزی که باید درباره رژیم کتوژنیک بدانید، این است که رژیم کتو چگونه به روند کاهش وزن و لاغری کمک خواهد کرد. با پیروی از دستور العمل های رژیم کتوژنیک، بدن در یک وضعیت متابولیک طبیعی قرار می گیرد و منبع سوخت گیری از کربوهیدرات به چربی ها تغییر می یابد. انواع رژیم کتوژنیک به شما اجازه می دهد تا روزانه تا 50 گرم کربوهیدرات مصرف کنید. اما رژیم کتوژنیک استاندارد که طبیعی ترین نسخه از آن است، 75% کالری مصرفی را به چربی ها، 20% را به پروتئین و فقط 5% را به کربوهیدرات ها اختصاص می دهد.
ادامه مطلب

طرز تهیه کیک کتویی

طرز تهیه کیک کتویی
2 عدد تخم مرغ 1/4 پیمانه شیرین کننده رژیمی 3/4 پیمانه آرد بادام ا قاشق غذا خوری اسانس وانیل 2 قاشق غذاخوری شیربادام خلال بادام جهت تزئین
ادامه مطلب

چه غذایی بخوریم؟!

چه غذایی بخوریم؟!
برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغن‌های ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویه‌ها برای خوشمزه کردن وعده‌های غذایی خود استفاده نمایید. با توجه به نکاتی که ذکر شد، افرادی که گیاهخوار هستند نمی‌توانند به راحتی از این رژیم استفاده کنند؛ زیرا میوه‌ها و بسیاری از سبزی‌ها در این رژیم جای ندارند و بیشتر حجم غذایی افراد را لبنیات و گوشت‌ها تشکیل می‌دهند. می‌توان نتیجه‌گیری کرد که رژیم کتوژنیک گیاهی تا حدودی غیرقابل اجراست و به بدن آسیب می‌زند.
ادامه مطلب
سبد خرید